آخرین اخبار
کد مطلب: 103220
روايت وزير اطلاعات دولت دهم از شيوه‌هاي نفوذ دشمن
مذاکرات هسته‌اي بر مبناي ‌«نفوذ» طراحي شد/علت برهم زدن مذاکرات ژنو 2 توسط فرانسه/‌آمريکايي‌ها معتقدند بايد «روي پاي خود ايستادن» ايراني‌ها را بگيريم
تاریخ انتشار : 1394/09/15 08:31:03
نمایش : 1767
وزير اطلاعات دولت دهم با تشريح دلايل بر هم زدن مذاکرات ژنو 2 گفت: آمريکا به دنبال اين است که بعد از برجام مسئله نفوذ را در ايران به نتيجه برساند.
به گزارش سلام لردگان؛‌ به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حجت‌الاسلام حيدر مصلحي عصر امروز در همايش «بررسي موضوع فتنه و نفوذ» در دانشگاه خليج‌ فارس بوشهر بابيان اينکه نفوذ از مباحث جدي کشور و از هشدارهاي مهم مقام معظم رهبري است، اظهار داشت: ‌استکبار در برخورد اوليه‌اش با انقلاب به دنبال اين بود که اين انقلاب را هم مانند ساير انقلاب‌ها، همزان با پيروزي، متوقف کند اما استکبار متوجه شد که حرکت انقلاب ايران حرکتي ساختاري و مبنايي است لذا طراحي جنگ سخت را دنبال کرد.

وي بيان داشت:  پس‌ از اينکه استکبار با جنگ سخت نتوانست انقلاب ايران را به‌ زانو دربياورد به سراغ جنگ نرم رفت و در اين بخش هم موفق نشد لذا به فکر اين افتاد که مؤسسات پژوهشي و تحقيقاتي راه بيندازد.

تشکيل موسسات پژوهشي آمريکايي براي طراحي مقابله با ايران

وزير اطلاعات دولت دهم گفت: در اين‌ ارتباط دو موسسه کاري‌رند و بروکينز در طراحي جنگ نرم استکبار کارهاي بزرگي انجام دادند و ابعاد مختلف انقلاب را مورد تجزيه‌وتحليل قرار دادند.

مصلحي اضافه کرد: اين مؤسسات در تحقيقات خود به سراغ تجزيه‌وتحليل جمعيتي ايران پرداختند و براي اين کار از داخل کشور اطلاعات لازم را کسب کردند.

وي افزود: اين مؤسسات زيرمجموعه سازمان اطلاعات آمريکا هستند که براي مقابله با انقلاب ايران طراحي‌ شده‌اند و در گام نخست يک طراحي 40 ساله را براي مقابله با انقلاب ايران انجام دادند.

وزير اطلاعات دولت دهم گفت: در فتنه 88 برخي فکر مي‌کردند کار انقلاب تمام مي‌شود اما اين شروع حرکت بود که موسسه بروکينز ارائه کرده بود.

مصلحي اظهار داشت: استکبار در طراحي‌هاي خود براي مقابله با انقلاب ايران در مقاطع مختلف حساسيت‌سنجي نسبت به خواص، نخبگان و عامه مردم دارد.

وي ادامه داد: مؤسسات يادشده اطلاعاتشان را از درون کشور و از بين نخبگان و خواص انقلاب مي‌گيرند و در تحليل خود به اين نتيجه رسيدند که در بحث مذاکرات کاري جدي اين است که روند مذاکرات طوري باشد که مسئله نفوذ به نتيجه برسد.

دشمن براي مقابله با ايران روش‌هاي چند جهتي تدوين مي‌کند

مصلحي با اشاره به يک گزارش از مرکز امنيت آمريکاي جديد گفت: اين گزارش مي‌گويد سرمايه‌گذاري روي توافق هسته‌اي بايد به دنبال ايجاد اصلاحات سياسي و تداوم حمايت آمريکا از فعالان حامي ايجاد اصلاحات در ايران بود و آمريکا بايد استراتژي تهاجمي ترويج اصلاحات سياسي و اجتماعي را در ايران دنبال کند.

وزير اطلاعات دولت دهم گفت: طراحي دشمن اين است که در هر مقوله‌اي که با انقلاب برخورد مي‌کند چند جهتي برخورد کند و هميشه از موقعيت‌هاي مختلف در راستاي اهدافي که دارد استفاده کند.

از همان ابتدا، سرويس‌هاي جاسوسي آمريکا و انگليس در تحولات سوريه دست داشتند

وي به موضوع تحولات چند سال اخير سوريه اشاره کرد و گفت: در اوايل اتفاقاتي که در سوريه رخ داد متوجه شديم که سازمان‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي آمريکا و انگليس پشت‌صحنه هستند، لذا بنده سفري به سوريه داشتم و با برخي افراد متعلق به مقاومت سوريه ملاقات کردم و از گفته‌هاي آنان مشخص شد ردپايي از سرويس‌هاي جاسوسي آمريکا و انگليس در اين قضيه وجود دارد.

مصلحي بيان کرد: سپس کار اطلاعاتي قوي انجام داديم و مشخص شد آمريکايي‌ها از بيداري اسلامي غافل بودند و به جان هم افتادند و بعد از آن به اين فکر افتادند که از اين موقعيت بيداري اسلامي استفاده کرده و مقاومت در منطقه را از بين ببرند و در اين راه گزينه‌هاي بشار اسد، حزب‌الله و ايران را انتخاب کردند.

وزير اطلاعات دولت دهم گفت: در سفرهايي که به کشورهاي مسلمان منطقه داشتم با علما ديدار کرده و عنوان داشتم حوادثي که در سوريه اتفاق افتاده بيداري اسلامي نيست اما باور نمي‌کردند و استکبار نيز به دنبال اين بود که از بيداري اسلامي به نفع خودش استفاده کند.

ماجراي برهم زدن مذاکرات ژنو 2 از طرف فرانسه

وي بابيان اينکه استکبار به دنبال اين است که عليه ايران از چند جهت حرکت کند، گفت: يک روش است که استکبار با عادي‌سازي ظرفيت‌هاي داخلي و خارجي ايران، فضاي کينه ايران عليه آمريکا را به سمت کشوري ديگري ببرد.

مصلحي خاطرنشان کرد: در جريان مذاکرات ژنو آمريکا به دنبال تحقق نقشه خود بود و در آن مذاکرات که فرانسه، مانع از توافق شد به همين دليل بود که کينه ايران در مورد آمريکا به سمت فرانسه سوق داده شود و در واقع از نظر آمريکايي‌ها اين مذاکرات بايد دو سال طول مي‌کشيد تا روابط ايران و آمريکا عادي شود و طرح عادي‌سازي روابط به نتيجه برسد.

وزير اطلاعات دولت دهم به مذاکرات در آلماتي قزاقستان هم اشاره کرد و افزود: در آن مذاکرات ما بسته پيشنهادي گروه 5+1 را در اختيار داشتيم و در نشست‌هاي مختلف با آقاي جليلي راه‌حل مختلف براي هرکدام از پيشنهادات را بررسي کرديم و دکتر جليلي هم در مذاکرات براي همه پيشنهادات راه‌حل ارائه کرد و زماني که موضوعي براي بحث نمانده بود نماينده انگليس در جلسه اعلام کرد بحث به‌جاهاي خوبي رسيده و بايد ادامه دهيم تا به توافق برسيم و در اين لحظه شرمن عضو تيم مذاکره‌کننده آمريکا در يک يادداشت کوچک به نماينده انگليس اظهار مي‌دارد که شما با اجازه چه کسي حرف زديد؟

وي گفت: اينکه چرا فرانسه به‌جاي آمريکا انتخاب شد تا کينه ايران از آمريکا دور شود به اين خاطر است که ايران بيشترين ارتباطات تجاري و صنعتي را با فرانسه دارد و در موضوع هسته‌اي نيز ارتباطات زيادي با فرانسه وجود دارد.

پروژه‌هاي تهيه شده شوراي ملي ايرانيان و آمريکا عليه ايران

مصلحي با بيان اينکه آمريکا به دنبال اين است که بعد از برجام مسئله نفوذ را در ايران به نتيجه برساند، خاطرنشان کرد: عده‌اي از نخبگان ايراني و آمريکايي در شوراي ملي ايرانيان و آمريکا در نشستي، براي بعد از برجام موضوع نفوذ را طراحي کردند.

وزير اطلاعات دولت دهم گفت: در پروژه اولي که اين شورا تدارک ديد به دنبال اين هستند چگونه مي‌توان ذهن، قلب مردم و نخبگان ايران را به تسخير آمريکا درآورد و در اين زمينه نشست‌هاي علمي بين ايران و اروپا و آمريکا در نظر گرفتند.

وي اضافه کرد: يکي از دلايل تدوين اين روش شناخت ظرفيت‌هاي و استعدادهاي علمي ايران است اما متأسفانه برخي از مسئولان و نخبگان کشور، پيشرفت‌هاي علمي کشور را قبول ندارند و عده‌اي در داخل معتقدند آمريکا کدخداست.

مصلحي يادآور شد: در پروژه دوم به دنبال اين هستند که ما را در جايي که پيشرفت کرديم به زمين بزنند تا وابسته شويم، در پروژه ديگر با عنوان انرژي پاک به دنبال جهت‌دهي به مباحث علمي در ايران هستند و در اين زمينه فرستادن رئيس کميته علمي کنگره آمريکا به تهران براي  اعتمادسازي صورت گرفت.

وزير اطلاعات دولت دهم گفت: نمونه ديگري از ترفندهاي استکبار، بازديد روساي دانشگاه‌هاي مهم آمريکا از تهران و بورسيه کردن دانشجويان ايراني است، آمريکايي‌ها معتقدند بايد «روي پاي خود ايستادن» ايراني‌ها را بگيريم.

وي گفت: يکي از موضوعاتي که آمريکايي‌ها مي‌خواهند از اين طريق به کشور ضربه بزنند موضوع آلودگي هواست و مي‌خواهند فضايي ايجاد کنند تا ايران را به وابستگي علمي بکشانند.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس